Protecció de dades
Responsable del tractament
- Responsable dels tractaments: Ajuntament de Corbera de Llobregat
- Adreça: Carrer de la Pau, 5
- Població: 08757 Corbera de Llobregat, Barcelona
- Telèfon: 936 500 211
- Fax:
- Web: corberadellobregat.cat
- CIF: P0807100C
Finalitat dels tractaments de dades
Les dades subministrades a l'Ajuntament de Corbera de Llobregat per diferents mitjans, formularis de contacte, enquestes o procediments utilitzats durant la recollida es realitza d'acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades i amb l'única finalitat de prestar el servei que es sol·licita.
En cadascun d'aquests mitjans informem detalladament de la finalitat del tractament de les dades que es duen a terme únicament i exclusivament si s'ha autoritzat aquest tractament.
A continuació es detalla la informació relativa a les diferents finalitats per a les quals podem recollir les seves dades:
- Prestació de serveis i tràmits municipals: Es tractarà la informació per a la gestió del tràmit o servei que s'hagi sol·licitat. Les dades poden ser cedides a tercers en el cas que el servei ho requereixi i per donar compliment a les competències de l'Ajuntament.
- Subscripcions: Es remetrà informació dels serveis i activitats de l'Ajuntament. Les dades no seran cedides a tercers.
- Activitats: Tractarem les dades per a la gestió de les activitats, cursos, tallers... organitzats per l'Ajuntament. Les dades no seran cedides a tercers.
- Participació Ciutadana: Tractarem les dades per a la gestió del procés de participació ciutadana i per donar resposta a les propostes i qüestions que es plantegin. Les dades no seran cedides a tercers.
- Bústia de contacte, queixes o suggeriments: Tractarem les dades per contestar les diferents sol·licituds, qüestions o dubtes plantejats. Les dades no seran cedides a tercers.
El temps de conservació de les dades ve determinat per l'anàlisi de riscos de cadascun dels tractaments en relació amb el Quadre de Classificació Documental aprovat per l'Ajuntament. En qualsevol cas el temps de conservació de les seves dades vindrà delimitat pel servei que sol·liciti, podent conservar-se com a part del procediment administratiu segons estableix la legislació, dins de l'àmbit de les obligacions i competències municipals.
Únicament es tractaran les dades que hagi lliurat per a la finalitat que se es va informar i es va autoritzar. No es realitza tractament per part de tercers de les dades i no se cediran les dades a tercers excepte que s'hagi autoritzat expressament o hagi una habilitació legal. La base legal per al tractament de les seves dades és l'execució de les competències de l'Ajuntament i portar a terme els serveis que ens ha sol·licitat.
En cap cas es duran a terme decisions automatitzades a partir de les seves dades.
L'usuari subministra les seves dades de forma voluntària en tot moment i essent informat de l'ús i el tractament que se'n fa. Tota la informació que facilita l'usuari ha de ser veraç. L'usuari és l'únic responsable de les manifestacions falses o inexactes que realitzi i del perjudicis que causi a l'Ajuntament o a tercers. L'Ajuntament es reserva el dret a excloure dels serveis a tot usuari que hagi facilitat dades falses, sense perjudici de les altres accions que procedeixin en Dret.
Drets dels afectats
- En qualsevol moment es podrà sol·licitar i obtenir informació de com i per a què l'Ajuntament està tractant les dades:
- Accedir a les dades: sol·licitar quines dades té l'Ajuntament i quin ús es fa, i exercir el dret de portabilitat, si s'escau.
- Rectificar les dades: sol·licitar la modificació o rectificació de les dades inexactes.
- Suprimir les dades: sol·licitar que les dades siguin eliminades i no es faci tractament d'elles, fora del que la normativa exigeixi conservar.
- Limitar el tractament: sol·licitar un ús restringit de les dades d'acord amb els seus requeriments.
- Oposar-se a un tractament: que no es faci un ús concret de les dades, fora del que la normativa exigeixi Per això es pot dirigir un escrit indicant quin dret es vol exercir (Accés, Rectificació, Supressió, Oposició o Portabilitat de les dades) o bé per mitjans electrònics https://seu.corberadellobregat.cat o bé presencialment a l'Ajuntament de Corbera de Llobregat, La Pau, 5 - 08757 Corbera de Llobregat (Barcelona).
Informació addicional sobre el tractament de dades personals
Si desitja conèixer més informació sobre els tractaments de dades personals que porta a terme l'Ajuntament de Corbera de Llobregat, es pot posar en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades a l'adreça de correu electrònic dpd.ajcorberadellobregat@diba.cat o per correu postal a l'atenció del Delegat de Protecció de Dades a l'Ajuntament de Corbera de Llobregat, al Servei d'Assistència Municipal i Suport Estratègic - DPD ENS LOCALS Diputació de Barcelona, Recinte Mundet. Ed Migjorn, bloc B, 2a planta, Passeig de la Vall d'Hebron, 171, 08035 Barcelona (Telèfon: 93 472 65 00)
Presentació de reclamacions
L'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.cat) és l'Organisme Supervisor que vetlla pel compliment de la legislació de protecció de dades a l'Administració Pública Catalana. Si es considera que l'Ajuntament ha incomplert algun dels preceptes establerts en aquesta normativa s'hi pot dirigir per tal d'interposar-hi una reclamació.
Delegat de protecció de dades
El delegat de protecció de dades (DPD) és el garant del compliment de la normativa de protecció de dades a l’Ajuntament que s’encarrega de supervisar, de manera independent, l’aplicació del compliment de la normativa de protecció de dades.
Hi podeu contactar mitjançant:
- Correu electrònic:dpd.ajcorberadellobregat@diba.cat
- Adreça de contacte: Carrer de la Pau, 5. 08757 Corbera de Llobregat, Barcelona
- Telèfon: 936 500 211
On es troba regulat el delegat de protecció de dades (DPD)?
El delegat de protecció de dades es troba regulat en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell (RGPD), de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE .
Quines són les funcions del delegat de protecció de dades (DPD)?
L’article 39 de l’RGPD recull les funcions del delegat de protecció de dades, que són les següents:
- Informar i assessorar sobre les seves obligacions el responsable o l’encarregat del tractament i els empleats que s’ocupen del tractament, de conformitat amb aquest Reglament i amb altres disposicions de protecció de dades de la Unió Europea o dels estats membres.
- Supervisar el compliment del que disposa aquest Reglament, d’altres disposicions de protecció de dades de la Unió Europea o dels estats membres i de les polítiques del responsable o de l’encarregat del tractament en matèria de protecció de dades personals, inclosa l’assignació de responsabilitats, la conscienciació i la formació del personal que participa en les operacions de tractament i les auditories corresponents.
- Oferir l’assessorament que se li sol·licita sobre l’avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades i supervisar-ne l’aplicació, de conformitat amb l’article 35.
- Cooperar amb l’autoritat de control.
- Actuar com a punt de contacte de l’autoritat de control per a qüestions relatives al tractament, inclosa la consulta prèvia a què es refereix l’article 36, i fer consultes, si escau, sobre qualsevol altre assumpte.
Drets de les persones interessades
L’Ajuntament, mitjançant diferents sistemes de recollida d'informació en paper o format electrònic (instàncies, formularis, etc.), sol·licita als usuaris dades de caràcter personal amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud d'acord amb la normativa de protecció de dades vigent.
La persona interessada pot exercir els drets següents:
- Dret a ser informada: informar de manera concisa, transparent, intel·ligible i de fàcil accés, amb un llenguatge clar i senzill.
- Dret d'accés: saber si es tracten dades personals de la persona interessada i accedir a aquestes dades i obtenir informació.
- Dret de rectificació: rectificar les dades personals inexactes i completar les dades personals incompletes.
- Dret de supressió (dret a l'oblit): suprimir les dades personals.
- Dret d'oposició: oposar-se al tractament de les dades personals.
- Dret a la limitació del tractament: marcar les dades personals conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament futur.
Indicacions per a l’exercici d’aquests drets:
- Es requereix emplenar un model general de sol·licitud o instància i lliurar-lo presencialment a qualsevol oficina d’atenció a la ciutadania de l’Ajuntament i caldrà acreditar la identitat de la persona interessada.
- En els drets de rectificació, supressió o oposició, a l’efecte d’evitar canvis indesitjats que poguessin posar en perill algun dret de la mateixa persona interessada, cal indicar clarament la dada afectada.
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de cancel·lació o oposició en algun dels supòsits següents:
- Una llei obligui a dur a terme el tractament de les dades.
- Les dades siguin necessàries per a les actuacions administratives tendents a assegurar el compliment d’obligacions tributàries.
- La persona afectada sigui objecte d’actuacions inspectores.
Drets d'imatge
A l’hora d’exercir un d’aquests drets sobre fotografies o imatges captades per càmeres, cal tenir en compte que:
- Cal afegir la fotografia de la persona que exerceix el dret i especificar el lloc, la data i l’interval horari aproximat en franges no superiors a dues hores.
- Per tal d’aclarir possibles dubtes, es recomana indicar un telèfon o adreça electrònica de contacte.
- En alguns casos pot ser materialment impossible satisfer el dret d’accés. Per exemple, en cas de càmeres que visualitzen imatges, però no les graven, imatges ja eliminades o plànols on la identificació física no és possible.